LinkedIn Office

Belangrijke verandering op LinkedIn Company pages!

LinkedIn kondigt aan dat vanaf 14 april 2014 de functionaliteit “Products & Services” op de Company Pages niet langer beschikbaar is. Tot die tijd kan je nog aanpassingen doen, maar geen producten of diensten meer toevoegen. Lees hieronder welke alternatieven je kunt gebruiken.

Producten & Diensten

Het tabblad met “Producten & Diensten” op een LinkedIn Bedrijvenpagina bood je de mogelijkheid om per product of dienst informatie in te voeren, zodat je klanten potentiële klanten konden zien wat je te bieden had. Ook konden bestaande klanten aanbevelingen schrijven bij een product of dienst.

Alternatief 1: Company Updates

Company Updates zijn vergelijkbaar met de reguliere status updates die je vanaf je persoonlijke LinkedIn-profiel kunt plaatsen.

4 redenen om Company Status updates te gebruiken:

  • De Company Updates zijn zichtbaar op je Bedrijvenpagina én in de nieuwsfeeds van de mensen die jouw bedrijf volgen. Als deze volgers op jouw berichten reageren of deze liken, wordt je update ook nog eens gedeeld met hun connecties, waardoor je berichten snel een groot bereik krijgen.
  • Je kunt via Company Updates visuele content delen (zogeheten Rich Media), inclusief video’s die mensen gelijk in hun nieuws-feed kunnen afspelen.
  • De Company Updates worden ‘real time’ gedeeld met je volgers, waardoor ze zeer geschikt zijn voor nieuwtjes, actuele aanbiedingen etc.
  • Je kunt de Company Updates delen met een specifiek deel van je volgers: dit wordt “targeted audience” genoemd. Je kunt mensen selecteren op basis van hun geografische regio, de grootte van het bedrijf waar ze voor werken etc.

Alternatief 2: Showcase Pages

Showcase Pages zijn een soort mini-Company Pages: ze gaan over één product of dienst. LinkedIn leden kunnen je Showcase Pages vinden door gebruik te maken van de zoekfunctie in LinkedIn, maar ook doordat ze gekoppeld zijn aan je LinkedIn Company Page.

3 redenen om Showcase Pages te gebruiken:

  • Showcase Pages zijn speciaal ontworpen om een specifieke dienst of product of een specifiek deel-merk in de schijnwerpers te zetten.
  • Showcase Pages maken het gemakkelijk om een toegewijde community op te bouwen van mensen die specifiek geïnteresseerd zijn in een bepaald product/dienst. Ze kunnen bijvoorbeeld één product of dienst volgen i.p.v. alle nieuwtjes over je hele bedrijf. Via de Showcase Pages blijf je gemakkelijk met je doelgroep in contact over je producten/diensten.
  • Mensen die jouw Showcase Page(s) volgen, verwachten nieuwtjes over jouw product/dienst, ze kijken er zelfs naar uit! Showcase Page Updates werken net als Company Updates (zie boven).

Dit artikel is een vrije vertaling van het bericht Retiring the Products & Services tab from Company Pages op de blog van LinkedIn.

Reacties

reacties

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *